Ara
  • Sultan Culum

Mineral Bakımından Zengin Gıdalar


İnsan vücudu kalp ve beyin işlevlerini, hormonal dengesini ve enzim üretimini düzenli bir şekilde sağlayabilmek için minerallere ihtiyaç duymaktadır.


Mineraller makro ve mikro mineraller olmak üzere ikiye ayrılır:


- Makro mineraller: Kalsiyum (Ca), Fosfor (P), Magnezyum (Mg), Potasyum (K), Sodyum (Na), Kükürt (S), Klor (Cl)

- Mikro mineraller (İz Mineraller): Demir (Fe), Çinko (Zn), Bakır (Cu), Kobalt (Co), Iyot (I), Manganez (Mn), Molibden (Mo), Krom (Cr), Flor (F), Selenyum (Se)

Birçok gıda mineral içermektedir. Ancak bazı gıdalar mineral bakımından zengin gıdalardır.


İşte mineral zengini gıdalar:


- Kabuklu Yemişler ve Tohumlar

Bir adet Brezilya fıstığı günlük selenyum ihtiyacımızın % 174’ünü karşılarken, yaklaşık 28 g kabak çekirdeği günlük magnezyum ihtiyacımızın % 40’ını karşılamaktadır.

- Kabuklu Deniz Ürünleri

İstiridye günlük çinko, bakır, selenyum ve demir ihtiyacını karşılamaktadır. Deniz ürünleri özellikle çinko bakımından zengin gıdalardır.

- Turpgiller

Karnabahar, brokoli, pazı, brüksel lahanası gibi sebzeler özellikle potasyum, manganez, manezyum ve kalsiyum açısından zengin gıdalardır.

- Sakatat

Sakatatlar da mineral bakımından zengin gıdalardır. Yaklaşık 85 g bir dana ciğeri günlük bakır ihtiyacını karşılamaktadır. Ayrıca demir, fosfor, çinko ve selenyum açısından zengindir.

- Yumurta

Yumurta; çinko, fosfor ve selenyum bakımından çok zengindir.

- Fasulye

Fasulye; kalsiyum, magnezyum, demir, fosfor, potasyum, manganez, bakır ve çinko gibi mineralleri bol miktarda içermektedir.

- Kakao

Kakao ve kakao ürünleri özellikle magnezyum ve bakır bakımından zengindir.

- Avakado

Özellikle magnezyum, potasyum, manganez ve bakır açısından zengindir.

- Meyveler

Çilek, yaban mersini, böğürtlen ve ahududu gibi meyveler sadece lezzetli değil, aynı zamanda mükemmel bir önemli mineral kaynağıdır. Meyveler iyi bir potasyum, magnezyum ve manganez kaynağıdır.

- Yoğurt ve Peynir

Yoğurt ve peynir çeşitleri en kalsiyum çeşitleridir. Kalsiyum dışında potasyum, fosfor, çinko ve selenyum içermektedir.

- Yeşil Yapraklı Sebzeler

Yeşil yapraklı sebzeler genel olarak; magnezyum, potasyum, kalsiyum, demir, manganez ve bakır gibi sağlığı geliştiren mineraller açısından zengindir.


4 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör